ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН ПОВИННІ РОЗГЛЯДАТИСЬ ОБ’ЄКТИВНО ТА СВОЄЧАСНО

З метою реалізації конституційних прав і свобод людини та підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері прокуратурою району проведено узагальнення стану розгляду звернень громадян у прокуратуру району за 2011 рік.

Статтею 1 Закону України «Про звернення громадян» громадянам України гарантується їх право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Вказаним Законом нагляд за дотриманням законодавства про звернення громадян покладено на органи прокуратури України.

З метою забезпечення виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”  21 червня 2011 року Генеральним прокурором України видано наказ №9 гн «Про організацію роботи з розгляду і вирішення звернень та особистого прийому в органах прокуратури України», яким внесено суттєві зміни в організацію роботи з розгляду та вирішення звернень громадян, а також затверджено Інструкцію про порядок розгляду і вирішення звернень та особистого прийому в органах прокуратури України.

Завдяки внесеним змінам до галузевого наказу практично викорінено практику вирішення звернень громадян, що не належать до компетенції органів прокуратури.

Відповідно до вказаного наказу перевірки за заявами громадян, юридичних осіб, зверненнями та запитами депутатів усіх рівнів проводяться лише у разі їх попереднього вирішення керівниками компетентних органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та контролю. В інших випадках  такі звернення надсилаються за належністю з роз’ясненням права на звернення за захистом своїх порушених прав і свобод до відповідних органів державної влади та контролю, органів місцевого самоврядування, а в передбачених чинним законодавством випадках – до суду.

Впродовж 2011 року в прокуратуру Збаразького району надійшло 335 письмових звернень громадян. Оперативними працівниками прокуратури району  вирішено 202 звернення. Спостерігається тенденція до збільшення надходження звернень громадян.

В минулому році найбільша кількість звернень надійшла у прокуратуру району від жителів м.Збаража – 98, із с.Базаринці – 11, с.Заруддя – 9, с.Залісці – 7, с.Чернихівці та смт.Вишнівець –  по 6. Від жителів   м.Тернополя – 20, інших районів Тернопільської області – 3.

Значна кількість звернень, що надходять у прокуратуру району стосуються порушень конституційних та майнових прав громадян.

У 2011 році часто приводами для звернення громадян у прокуратуру району є порушення керівниками та службовими особами деяких підприємств, установ, організацій, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів вимог чинного земельного, трудового, кримінально-процесуального законодавства, а також законодавства про звернення громадян.

Більшість питань, з якими звертаються громадяни на особистих прийомах працівників прокуратури району, стосуються порушення їх майнових, земельних, трудових прав, порядку оскарження дій та бездіяльності працівників державних органів, органів місцевого самоврядування, а також судово-правоохоронних органів.

Впродовж 2011 року оперативними працівниками прокуратури району проведено ряд перевірок додержання вимог Закону України «Про звернення громадян», за результатами яких прокуратурою району внесено 11 приписів та подань, 8 осіб притягнуто до дисциплінарної відповідальності, з них 2 особи в контролюючих органах.

Зокрема, такі перевірки були проведені у Колодненській, Бодаківській, Старовишнівецькій  сільських радах, Вишнівецькій селищній раді, а також у відділі освіти та фінансовому відділі Збаразької райдержадміністрації, в управлінні Пенсійного фонду України в Збаразькому районі, в управлінні державного казначейства в Збаразькому районі та ін.

В ході таких перевірок найчастіше виявлялися порушення вимог Закону України «Про звернення громадян». Зокрема, громадяни не завжди отримували письмові відповіді на свої звернення, службовими особами підприємств, установ та організацій порушувалися терміни розгляду звернень та  неналежним чином проводилися особисті прийоми громадян.

Об’єктивний та своєчасний розгляд звернень громадян, задоволення законних вимог заявників та проведення всебічних перевірок за зверненнями громадян має стати пріоритетним напрямком в діяльності органів державної влади, місцевого самоврядування та правоохоронних органів.

Наталія  КИБАЛЮК,

помічник прокурора

Збаразького району

юрист 3-го класу     

 

Поширити статтю:

RedTram

Погода, Новости, загрузка...

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *