Володимир Гройсман проінспектував хід та якість ремонту доріг та пообіцяв побороти корупцію у службі автодору

У вівторок, 30 травня, на Збаражчині з робочим візитом перебував прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. Його експрес-вояж на гелікоптері західними областями – Львівською, Волинською та Тернопільською, – ще до початку візиту викликав серед місцевих журналістів сміх, одразу породивши у соцмережах безліч жартів та мемів, які зводились до одного – стан вітчизняних доріг настільки жалюгідний, що єдиним безпечним для життя та здоров’я видом транспорту, яким можна рухатися українськими дорогами, є повітряний. Тому закономірно, що місцевих журналістів не запросили зустрічати прем’єра в аеропорту, а одразу привезли на відрізок дороги поблизу ресторану «Стожари», в напрямку Кременця, який місцеві чиновники обрали для демонстрації Прем’єр-міністру, як відбуваються ремонтні роботи дорожнього покриття автомобільної дороги державного значення М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече, яка в нашій області простягається на 80,06 кілометра.
За давно усталеною традицією, на приїзд високопосадовця такого рівня журналісти чекали довго, кілька годин засмагаючи на сонечку, вдихаючи аромати майже літнього лісу, гарячого асфальту, який привезли заздалегідь, і виклали на дорогу щедрим шаром перед самим приїздом Гройсмана, куряваи від потужних пристроїв, якими дорожники пилососили узбіччя дороги, а потім щедро поливали водою зі спеціальної машини, яка ті узбіччя мила. Стільки потужної, сучасної дорожньо-ремонтної техніки, як розповіли самі дорожники – німецького та турецького виробництва, де всі процеси комп’ютеризовані, мені бачити не доводилось.
Володимир Гройсман приїхав разом із супроводом з обласних очільників, профільного міністра Славоміра Новака та мікроавтобусом телевізійників і журналістів провідних українських ЗМІ. Інспектування відремонтованого відрізка дороги разом із спілкуванням із журналістами тут, же на узбіччі дороги, що ремонтується, під шум та гам працюючої автодорожньої техніки, зайняла у Прем’єра менш ніж півгодини. За цей час голова ОДА Степан Барна в оточенні народних депутатів провладної більшості з Тернопілля, з указкою у руках на імпровізованій карті-схемі встиг розказати і показати Гройсману, яку дорогу вони ремонтують, скільки коштів і з яких джерел на цей ремонт було задіяно і разом із головним підрядником пройшлися повз ще паруюче асфальтне покриття, яке Прем’єр назвав «мєлкозерністим», демонструючи усім довкола, що він «в темі» дорожніх робіт. На зауваження очільника уряду тернопільські дорожники запевнили, що роблять дорогу за європейськими стандартами та нормативами і поверх цього дев’ятисантиметрового шару «мєлкозерністого» щебеню буде ще один шар щебенево-мастикового асфальтобетону.
Такий повномасштабний ремонт автодоріг став можливий, за словами Прем’єра, завдяки збільшенню утричі видатків з держбюджету на ці потреби в кожній області. Лише Тернопільська область цього року отримала 600 мільйонів гривень державних дотацій на ремонт автодоріг, для порівняння, минулого року було лише 200 мільйонів. У планах Прем’єра цього року на ремонт доріг з різних джерел залучити 30 мільярдів гривень, і ще 5 млрд. грн. із спецконфіскації. Гройсман має амбітний проект і щодо облаштування кордону з Польщею, вже найближчим часом буде оголошений тендер на 2 мільярди гривень на облаштування прикордонної інфраструктури.
Володимир Гройсман хоче цьогоріч відремонтувати дорогу, яка сполучає захід країни із південними портами, а саме міжнародну трасу Львів-Тернопіль-Хмельницький-Вінниця-Умань-Одеса. За словами очільника уряду, це дуже важлива автомобільна артерія з інтенсивним вантажо- та пасажиропотоком. Тому вже в червні він звернеться до парламентарів, аби ще цього року для ремонту данної автодороги було виділено 2,5 мільярда гривень.
За словами обласного очільника Служби автодоріг Богдана Юлика, під час ремонту дороги М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече застосовується технологія регенерації покриття. Спочатку – цементна основа з щебенем та емульсія товщиною від 22 до 30 сантиметрів, наступний прошарок –вирівнюючий асфальтобетонний шар 9,1-9,3 см, який накривають третім шаром – щебенево-мастиковим асфальтобетоном. Гарантію на свою роботу дорожники дають до шести років. У нашій області проб з щойно відремонтованих доріг ніхто не брав, асфальт не бурив, тому доведеться вірити дорожникам на слово, що саме так, як вони розповіли журналістам і Прем’єру, вони ремотують дороги насправді.
Ремонтувати дорогу М-19, за словами головного дорожника області, розпочали наприкінці квітня – на початку травня, несприятливі погодні умови не дали можливості зробити це раніше. Всього на ремонт вдалося залучити 314 мільйонів гривень, з них 128 мільйонів коштів з держбюджету, ще стільки ж взяли у кредит, і 58 мільйонів з перевиконання індикативних платежів митних зборів. Аби повністю завершити ремонт даної дороги, яка нашою областю простягається аж до Дубна, дорожникам потрібно ще 270-280 мільйонів додаткових коштів, аби відремонтувати 28 кілометрів дороги до Дубна. Незважаючи на те, що ремонтні роботи автомобільної дороги М- 19 розпочалися з кінця травня, дорожники запевняють, що до липня закінчать ремонт. В середньому один кілометр дороги автодорівці ремонтують за 3-4 дні. За словами майстра дорожньої служби Андрія, на новій асфальтоукладальній техніці йому вдавалося за один день заасфальтувати максимально 2800 метрів дороги однієї смуги. Щоденно у ремонті дороги задіяно 62 робітники, 33 одиниці техніки: 2 асфальтоукладники, 6 катків, 3 грейдери, 2 навантажувачі, 18 самоскидів, 2 екскаватори.
І дійсно, немає жодного автомобіліста, який хоча б раз, сівши за кермо автомобіля і виїхавши на дорогу, не проклинав би автодорівців та щиро не бажав «закатати їх у асфальт» разом з урядовцями та іншими чиновниками різного рівня за те, що більшість автомобільних доріг держави непридатні для їзди автомобільним транспортом і давно є напрямками руху, а не автомагістралями. Важко собі уявити більш корумповану організацію, ніж служба автомобільних доріг, в якій, неначе у чорній дірі, безслідно зникають кошти платників податків, транспортні збори тощо, і разом із коштами чорна діра пожирає українські дороги, перед тим, як масло на бутерброд, щедро приправивши їх ямковим ремонтом, і здається ради цьому немає. Побороти корупцію на дорогах зголосився Прем’єр-міністр, який особисто інспектував, чи добросовісно ремонтують дороги за державні кошти на місцях, адже цього року з держбюджету було виділено втричі більше коштів на ремонт доріг, ніж торік, а це мільярди гривень.
До слова, випадково чи ні, але саме напередодні візиту Гройсмана на Тернопільщину місцева прокуратура виявила, що через завищення вартості дорожніх робіт даремно витратили з бюджету майже півмільйона гривень. Три приватні підприємства, що виграли тендер, здійснювали у Чорткові поточний ремонт доріг та тротуарів, причому кожна з фірм суттєво завищила оплату праці за свої послуги. Таких порушників Гройсман обіцяв нещадно карати. Чи сприйняли дорожники застереження Прем’єра всерйоз і наскільки якісною та європейською буде відремонтована за новими стандартами дорога, покаже час і ….наступна весна.

Наталка ПАРОВА

P.S. Відповідаючи на запитання журналіста про заяви Юлії Тимошенко, що нібито уряд має намір підвищити з жовтня 2017 року ціну на газ для населення до 8,5 тис.грн. за тисячу кубів, Володимир Гройсман назвав її абсолютною брехнею та нісенітницею, а саму Юлію Тимошенко «потенційно брехливою людиною», вочевидь сплутавши слова «потенційно» і «патологічно». Що ж, цей коментар – яскрава ілюстрація культурного рівня нашої політичної еліти. У передчутті грядущих виборів усі без винятку політики борються за симпатії легковірного електорату, не добираючи слів стосовно своїх опонентів, заради піару щедро сиплючи звинуваченнями на адресу один одного і роздаючи нездійсненні обіцянки. А ми знову оберемо не тих…

Поширити статтю:

RedTram

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *