Збаразька опорна школа поповнилась новим обладнанням

З цього навчального року, як уже повідомлялося на сторінках нашого часопису, Збаразька ЗОШ №1 стала опорною – уже другою в районі після Доброводівської.
Відтепер має змінитись не лише назва цього освітнього закладу, а й значно покращитись його матеріально-технічна база, задля того, щоб педагоги мали змогу навчати дітей з допомогою найновішого сучасного обладнання.
Поповнення кабінетів хімії, фізики та біології комплектами для лабораторних робіт та інтерактивними дошками стало першим кроком до якісних змін.
– Ми, вчителі, – відзначила вчитель хімії Галина Охман, – і раніше старались утримувати матеріальну базу на відповідному рівні. Необхідне обладнання купували за власні кошти, майстрували з дітьми або замовляли у майстрів, виготовляли і тримачі до колб, і спиртівки. Доводилось виходити з матеріальної скрути хто як умів, але ніхто не сидів, склавши руки. Підтримували базу, яка дісталась нам у спадок від наших попередників, таких як Ліда Павлівна Соломон, яка була вчителем з великої літери. За роки незалежності України ми жодного разу не отримували від держави реактивів для дослідів. Тепер же ми отримали великий їх набір, цього пакунка, думаю, вистачить на всі класи надовго. Особливо цікавим з того, що нам виділили у комплекті, є цифрово-вимірювальні комплекси для лабораторних робіт з хімії Einstein, розроблені національним центром Малої академії наук України, яка створила навчально-тематичну систему знань. Цей цифровий комлекс – набір пристроїв, який поміщається у невеличкій валізі, і ноутбук. З допомогою спеціального датчика та універсального індикатора є можливість встановлювати РН розчинів точніше, ніж ми це могли робити раніше. У наборі є також датчик провідності, який дасть змогу досліджувати електропровідність розчину. Раніше ми могли її визначати лише по світінню лампочки. З допомогою нових пристроїв ми зможемо отримувати більш наукову інформацію і досліджувати саму природу розчину, встановлювати динаміку протікання хімічного процесу. Застосування цифрово-вимірювального комплексу дасть можливість розкрити творчий потенціал учнів, працювати з обдарованими дітками, краще готувати їх до олімпіад та ЗНО, досліджувати навчальний матеріал, який виходить за рамки шкільної програми. Також нам надійшло кілька наборів для лабораторних робіт з хімії, які можна використовувати у різних класах при вивченні різних тем. Нове обладнання суттєво доповнить те, що ми маємо, і дозволить позбутися уже застарілих колб, які уже через їх вік використовувати не варто, бо можуть потріскати у будь-який момент.
Дуже задоволений поповненням кабінету фізики вчитель Богдан Славута. – Напевно, вчителям фізики розробники вгодили найбільше, – відзначив Богдан Богданович. –Адже усе зроблено дуже продумано. Ми отримали по три ящички на кожну тему, яку вивчаємо – механіку, молекулярну фізику, електрику, квантову фізику, оптику і т.д. До лабораторних робіт не треба довго готуватися – береш, відкриваєш ящичок і в ньому є уже все зібране для лабораторної роботи. Не треба усі компоненти збирати і комплектувати. Одразу відчувається, що займались цією справою фахівці-фізики, які продумали все до деталей. Раніше такого ніколи до шкіл не надходило. Та й взагалі останнє поповнення кабінету було десь у 1985-ому році. Окрім згаданих комплектів, ми цьогоріч отримали також цифрово-вимірювальні комплекси з ноутбуками. У цьому наборі є найновіші прилади – датчики визначення руху, температури, сили струму, напруги та ін. Тепер діти зможуть побачити і зрозуміти принципи, за якими діють сучасні широко вживані у житті прилади. До речі, цей же комплекс можна використовувати і на уроках географії. Хоча нового обладнання на всіх учнів класу ще не вистачить, але будемо його використовувати по черзі. Я радий, що в Україні є розумні науковці, винахідники, які зуміли за короткий час дуже швидко винайти і виготовити необхідні для військових дій пристрої – ті ж безпілотники та інше. А державні діячі зрозуміли, що без знань фізики та інших точних, природничих наук Україна не матиме майбутнього. Відчувається, що до шкільної фізико-математичної освіти керівники галузі країни починають повертатись лицем.

Ірина СИСКО

Поширити статтю:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *