У школі Івана Франка виховуватимуть еліту нації

Цікавий науково-педагогічний проект «Інтелект України», спрямований на інтенсивний розвиток обдарованих дітей, добрався і до Збаража. З цього навчального року у міській ЗОШ №2 вперше на теренах району відкрився клас, у якому дітки навчатимуться за методикою, запропонованою розробниками проекту.
Клас із назвою «І» відвідує 16 хлопчиків та дівчаток, які мешкають у Збаражі, а також двоє з першачків добираються на заняття з Коршемок та Зарубинців. – Якщо раніше, – відзначила вчителька даного класу Людмила Залецька, – до таких класів відбирали за певними критеріями, то цього року, згідно з рішенням науково-методичної ради Проекту, конкурсний відбір при вступі у перші класи, які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України», відмінений, у зв’язку з затвердженням 31 березня 2017 року «Концепції Нової української школи», в якій наголошується на необхідності суворого дотримання норми забезпечення рівного доступу дітей до якісної освіти. Тож потрапити до нас могли усі шестирічні діти, якщо таке бажання мали їхні батьки. Тому в нас є учні з різним рівнем знань та навичок. Але це не перешкода для тих, хто хоче навчатись. Старанні діти зможуть швидко заповнити прогалини, адже уроки дуже детально продумані, насичені, проходять цікаво і весело. Ми ставимо перед собою мету, щоб діти не лише здобули якісну освіту, а почувалися впевнено і комфортно під час навчання, навчилися бути успішними та радіти життю. Головне у цьому проекті – не наситити дитину поглибленими знаннями, а те, щоб вона набула навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці. Варто відзначити, що цей науково-педагогічний проект «Інтелект України» реалізується в початковій школі на базі державних програм із різних навчальних дисциплін і впроваджується в нашій школі згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 2.11.2016 року «Про проведення Всеукраїнського експерименту за темою «Реалізація компетентісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України» на базі ЗНЗ». Для вчителя дуже зручно, що до проекту розробники пропонують власний навчально-методичний комплекс, до якого входять підручники-зошити з друкованою основою, посібники для вчителя, комп’ютерні диски з аудіо-, відеозаписами, наочні матеріали. Оплачувати усе це повинні батьки. Вартість комплекту на кожен місяць становить 195 гривень.
Якщо порівняти з традиційною системою освіти, то проект відрізняється тим, що до навчального плану входять такі додаткові предмети, як «Навчаємося разом», який навчає дітей вчитися, та «Еврика», який спрямований на опанування учнями основами логіки, розвитку математичних здібностей. Уже в початковій школі закладаються основи для знань складних предметів, які будуть вивчатися у старшій школі. На кожному уроці використовуються спеціальні вправи на розвиток пам’яті, уваги, мислення та уяви. Знання, уміння і навички формуємо з допомогою певних алгоритмів – правил, але усе це робиться легко та невимушено, ненав’язливо, в ігровій формі. Кожен урок має певний ціннісний зміст. На уроці задіяні усі рецептори дитини – і зір, і слух, і дотик. Вона дивиться яскраві презентації тем на моніторі, співає, пише. Вивчаємо гарні українські пісеньки. Використовуємо і мультфільми українською мовою, аналізуємо, з них діти навчаються, як бути добрими, дружними, справедливими. Дуже добре сприяють навчанню міжмпредметні зв’язки, засоби наочності та відеоматеріали. Наприклад, якщо на уроці читання діти вивчали оповідання про соловейка, то вже на уроці «Людина і світ» вони дізнаються про класову та видову приналежність цього птаха, спосіб життя, проглядають відеофрагмент з соловейком, чують його спів.
Розробники проекту передбачили також, щоб крім уроків фізкультури, кілька разів упродовж кожного уроку учні робили музичні паузи з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, виконували вправи для очей, застосовували релаксуючі елементи. Особливим є і те, що навчання читанню починаємо без Букваря, цілими словами, саджаючи слова у човник методом стеження.
Головні правила Проекту – дитина може бути успішною і має бути успішною у школі, дитині має бути цікаво на уроках, дитині має бути комфортно в класі. Проект допомагає виявити і повністю реалізувати творчий потенціал кожної дитини. І на практиці я дійсно бачу, що інтерес до навчання у дітей зростає з кожним днем все більше і більше, видно, що їм весело, приємно проводити час у школі.
-У школі,- зізнається Матвійко Андрієвський,- я люблю малювати, гратись і вчитись, також мені подобається танцювати, люблю фізкультуру, говорити з друзями. Вчителька дивиться за нами і піклується про нас, як мама. – Вона гарно вчить нас читати, – додає Ангелінка Федоскіна, – на перерві ми можемо з нею цікаво поговорити.
А Маргаритка Брезіцька зізнається, що любить і малювати, і гратись, але найбільше їй подобається вчитися. – Треба все знати,- каже дівчинка, – якщо не будеш вчитися, то не будеш нічого знати, і ніякої користі нікому з цього не буде.
Каті Бартошинській до вподоби усе. –Я, каже дівчинка, – окрім мого улюбленого предмета математики, ще люблю трудове. Ми на цьому уроці ліпимо, малюємо. Також дуже люблю танці і фізкультуру.
Арсен Войтович також прихильник математичних занять, але не любить виводити букви з правим та лівим заокругленнями. Мартуся Миган полюбляє у школі танцювати і трудове, а Соломійка Івашків також малювати і писати букви, а в майбутньому мріє стати перукарем. Даринка Скоць віддає перевагу танцям і математиці, а Катя Буханевич любить читання, математику і «оживляти» букви – малювати їм ручки, очка, ніжки і відправляти їх на прогулянку.
Якби не урок, то малюки ще довго могли б активно навперебій розказувати, як їм подобається у школі, цілком по-дорослому висловлюючи свої думки і яскраві враження. І це не дивно – все у класі спонукає до пізнання – і великі яскраві плакати, і надзвичайно привабливі зошити, які одночасно служать і підручниками, де є і кольорові малюнки, і різноманітні вправи. Тут і всілякі звірятка прилітають, шепчуть на вушко склад і маєш піти до дошки і показати його на плакаті. А на моніторі стрибають під музику букви, із якими разом танцюють діти. Словом, уся атмосфера спонукає до розумової праці, яка не втомлює, а лише приносить радість – як дітям, так і вчителям.
– Про запровадження даного проекту ми мріяли уже давно, – каже директор ЗОШ №2 ім. І. Франка Ганна Альохіна. – Адже він дає очевидні вагомі результати. Це керівники освітніх закладів, в тому числі і я, мали змогу бачити, відвідуючи різноманітні семінари. А почалось усе з того, що у 2006-ому році команда провідних вчених Харкова на чолі з доктором педагогічних наук, професором кафедри педагогіки і методики професійної освіти Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди Іриною Гавриш запропонувала до впровадження власну концепцію виявлення, виховання й навчання обдарованих дітей, яка розроблена на основі як власних напрацювань, так і передових найбільш ефективних відповідних методик. Першими, хто запровадив даний проект, були вчителі навчально-виховного комплексу № 169 м. Харків. Досвід перейняли й інші школи Харкова, згодом Київщини та інших областей України. На даний час він широко впроваджений у Хмельницькій, Рівненській областях. Тепер черга дійшла і до Тернопілля. За методикою «Інтелекту України» вже працюють у трьох районах нашої області. Навчальна програма Проекту розроблена уже до 9-го класу. Як показує практика, діти, що навчались за даною методикою, уже в шостому класі демонструють неабиякий загальний розвиток та інтелект. Тож сподіваємось, що і в нас Проект приживеться, пошириться й на інші школи, які стануть основою для підготовки патріотичної та інтелектуальної еліти нашої нації – одного з найдорожчих ресурсів держави.

Ірина СИСКО

Поширити статтю:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *