У Збаражі транспортний колапс?

Як і обіцяв напередодні перевізник Пр АТ «Збаразьке АТП-16140», який здійснював пасажирські перевезення в місті за маршрутом №1 (майдан Кармелюка – Центр – вул. Павлова) з вівторка, 30 січня, у Збаражі перестали їздити міські автобуси. Проблеми із міським транспортом для збаражан не новина. Принаймні раз в рік через непорозуміння між перевізником та міською владою збаражани змушені ходити пішки.
Одна сторона звинувачує іншу в упередженості, а друга – у шантажі. Зрозуміло, що у кожної сторони своя правда і свої аргументи. У цьому конфлікті багато складових – особистих образ, політичних, бізнесових, врешті-решт світоглядних розбіжностей. Приватний перевізник закономірно хоче, щоб його бізнес в ідеалі був прибутковим, а в реальності хоча б не збитковим. Тому час від часу вимагає від міської ради переглядати ціни на тарифи в напрямку їх збільшення, аргументуючи необхідність підняття плати на проїзд нестабільністю курсу долара, ціною на пальне та запчастини, які постійно росте. Усвідомлюючи те, що люди не зможуть платити ринкову ціну за проїзд, перевізник хоче, щоб держава, а в її особі міська рада була до них лояльнішою в оподаткуванні, надала субвенцію яка б компенсувала затрати на перевезення пільговиків.
Міська влада, яка стоїть на сторожі інтересів усієї громади Збаража, насамперед зацікавлена, щоб городяни мали змогу користуватися якісним, безпечним транспортом, і щоб тариф на проїзд був економічно обргунтований, щоб пасажири могли його оплатити, а права пенсіонерів та пільговиків на безкоштовний проїзд, гарантований їм законом, не порушувалися. Разом з тим, за словами Романа Полікровського, у міській раді готові до переговорів з перевізником і пошуку спільного компромісного рішення, але водночас зазначає, що не можна ставити приватні інтереси одного підприємства вище усіх збаражан. Готові до переговорів і в АТП. Попри заяви про переговори, сторони чомусь досі не змогли зустрітися. 31 січня в Збаразькій міській раді відбулося засідання виконкому, на якому депутати радилися, як відновити рух громадського транспорту в місті та вирішити проблему із перевізником.
Збаражани часто скаржилися на міський громадський транспорт, який їздить як йому заманеться, не дотримується графіку та маршруту, автобуси старі, некомфортабельні, чимало нарікань було і на водіїв, зокрема пенсіонерів та пільговиків. Правда, скаржилися, як правило, усно своїм знайомим, друзям, або пишучи гнівні пости у соцмережах. Найактивніші телефонували у міську раду та особисто скаржилися міському голові, правда, письмово оформити свої претензії відмовлялися. Тому, перш ніж вимагати відповідальності від інших, варто навчитись самим брати відповідальність на себе і теж діяти, розпочавши, хоча би із написання офіційної заяви, так як того вимагає закон.
Журналісти «Народного слова» в жодному разі не претендують на роль арбітра у цьому протистоянні, але все ж таки ми не могли оминути цю тему, яка безпосередньо стосується кожного з нас, адже усі користуємося громадським транспортом і зацікавлені у його безперебійному русі. Тому пропонуємо збаражанам вислухати аргументи обох сторін і скласти власну думку, яку теж пропонуємо оприлюднити на шпальтах нашої газети.

Наталка ПАРОВА

Поширити статтю:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *