Коли у Збаражі їздитимуть автобуси?

У Збаражі таки буде власний комунальний транспорт. Через конфлікт між перевізником та міською радою вже більше місяця збаражани змушені ходити пішки. На шпальтах «Народного слова» оприлюднювали аргументи різних сторін конфлікту, але, попри заяви про готовність до переговорів і компромісу, віз і нині там. Перевізник не хоче возити по-старому, а міська рада не хоче бути заручником ситуації, тому всерйоз замислилася над комунальним транспортом у місті.
Міська рада планує закупити два нових пасажирських автобуси для перевезення містян. Займатиметься перевезеннями МКП «Збараж». Для цього повинні бути внесені зміни у статут даного підприємства. Перший крок на шляху до появи у Збаражі комунальних автобусів здійснили депутати міськради у вівторок, 6 березня, під час засідання комісії з питань транспорту. У кабінеті секретаря міської ради Романа Напованця члени комісії Андрій Рудан, Ігор Богайчук та Любомир Пилипчук обговорили дане питання і схвалили рекомендувати депутатам на найближчій сесії міськради підтримати його. Роман Напованець стверджує, що якщо дані зміни підтримають депутати на сесії, міська рада зможе офіційно звернутися в банківські установи щодо отримання кредиту. За словами секретаря міськради, вони вже моніторили державні банки, які пропонують хороші умови кредитування. –Наприклад, один популярний державний банк кредитує під 1% річних, за умови погашення кредиту впродовж року. Ціна питання від 4 мільйонів гривень за два автобуси, усе залежить від виробника і додаткової комплектації автобусів, – повідомив секретар міської ради. – Задуматися над купівлею комунальних автобусів міську раду змусив перевізник, який вчергове не виконує умови договору і не виходить на маршрут. Збаражани, обурені такою поведінкою перевізника, постійно звертаються до міського голови, депутатів, пишуть заяви, зокрема і колективні, вимагаючи від нас, як влади, вплинути на ситуацію, яка наразі є безвихідною. Єдиний вихід, який ми наразі бачимо, це – придбання комунального транспорту, – вважає Роман Напованець. Він стверджує, що, відмовившись здійснювати перевезення по місту, перевізник ПрАТ «Збаразьке АТП-16140» не надіслав у міську раду жодного письмового звернення із поясненнями та своїми вимогами. Тому, щоб збаражани не були заручниками ситуації, міська рада ініціює процес закупівлі комунального транспорту. Дане питання розглядатиметься на сесії 9 березня.
Керівник МКП «Збараж» Ігор Богайчук розповів, що найоптимальнішим для потреб збаражан комунальним транспортом є міські автобуси вітчизняного виробництва марки «Еталон А 08128». – Ці автобуси ідеальні для такого містечка, як Збараж, – переконаний Ігор Богайчук. – Вони вміщають до 70 пасажирів, низькополі, із боковим нахилом сидінь, без перегородки між сидіннями, усі сидячі місця (24 штуки) знаходяться в однаковому положенні, крім цього, обладнані пандусом для зручності користування людям похилого віку та пасажирам з обмеженими можливостями. Також ці автобуси обладнані сучасним потужним двигуном за стандартом Є́вро-5 (екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах). Споживає такий автобус 24 літри дизпалива. Приглядалися ми і до міських автобусів «Богдан», але вони мають свою специфіку. І навіть попри те, що вони споживають на 5 літрів солярки менше, складність в обслуговуванні та ремонті перекриває усі ці плюси. Цікавилися ми і міськими автобусами виробництва «ЗАЗ», які хоча і коштують півтора мільйона за одиницю, але розхід палива у них значно більший, ніж в «Еталона» та «Богдана». Крім того, ці автобуси користуються великим попитом у Польщі, тому їх одразу на заводі фарбують у червоно-білі кольори польського прапора і відправляють полякам. А найголовніше, що завод зараз автобуси не відпускає для внутрішнього ринку, а лише на імпорт.
Цікава та економічно приваблива пропозиція надійшла від білорусів. Тамтешні міські автобуси виробництва Мінського автозаводу дороговартісні – 3,5 млн.грн за один автобус, але їх вигідно брати у кредит, адже Білорусія, стимулюючи і підтримуючи на державному рівні власне виробництво, погашає до 20 % тіла кредиту.
З огляду на все це, ми теж би хотіли підтримати насамперед вітчизняного виробника, тому пропозиція від «Еталону» наразі найкраща, переконаний Ігор Богайчук.
Андрій Рудан висловив пропозицію, щоб міські автобуси були обладнані кондиціонером, який незамінний і взимку, і влітку. Депутат, голова даної комісії наполягає, що кондиціонер в салоні громадського транспорту не розкіш, а вимога часу, так обладнані автобуси у Кракові чи будь-якому іншому місті Європи, а збаражани нічим не гірші за європейців. Врешті члени комісії погодилися із його пропозицією. Зателефонувавши одразу на завод-виробник, поцікавилися, чи це можливо, і отримали ствердну відповідь. Обладнати автобуси кондиціонером у салоні вартуватиме 5-6 тисяч доларів. На цьому і погодилися.
Депутати, присутні на засіданні комісії, розмірковували і про окупність комунального транспорту, і про засоби електронного контролю пасажиропотоку, пільговий проїзд, рентабельність і багато інших нюансів, які матимуть сенс лише після того, як депутати міської ради рішенням сесії погодяться на функціонування комунального транспорту в Збаражі. За словами Романа Напованця, якщо депутати проголосують за дозвіл МКП «Збараж» внести зміни у Статут підприємства, дозволивши здійснювати пасажирські перевезення, відповідно отримати кредит на закупівлю автобусів, то за найоптимістичними прогнозами, комунальні автобуси з’являться на вулицях Збаража у червні-липні, а реальніше – на початку осені поточного року.

Наталка ПАРОВА

Поширити статтю:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *