Детективна історія з міськими маршрутками ще не завершилась

Хоча по місту уже відновився рух міських автобусів, але суперечки між зацікавленими особами тривають далі.
Як повідомив секретар міської ради Роман Напованець, усі проблеми розпочались з того, що на початку року місцевий перевізник відмовився здійснювати перевезення по тарифу у 4 грн., мотивуючи тим, що через низькі ціни він не має жодного прибутку. Ніяких письмових вимог чи пропозицій від перевізника до міської ради не надійшло, лише у приватній розмові звучали цифри щодо тарифу у розмірі 12 грн. Оскільки для збаражан така ціна не по кишені, то перевізник пропонував надавати йому дотацію з міського бюджету у розмірі 400-700 тисяч (з кожним місяцем відсутності транспорту ціну зменшували). Навіть коли тариф з перевезення був піднятий до 5 грн, перевізник все одно відмовився виходити на міський маршрут. Постійно ж дотувати приватне підприємство без жодних гарантій виконання зобов’язань і суттєвого покращення сервісу було неприйнятним для міської ради рішенням.
Щоб якось вийти зі складного становища, після ряду обговорень та з погодженням депутатської комісії з питань транспорту було ухвалено рішення про взяття кредиту для купівлі комунальних автобусів: банк пропонував вигідні умови — 1% річних та 20% авансового платежу. Але як не прикро, після декількох місяців збору відповідних документів банк змінив початкові умови кредитування, які не були прийнятні для Збаразької міської ради та на які не давали дозволу депутати. Час було втрачено, а віз був все там же…
Тому у серпні виконавчий комітет міської ради оголосив конкурс на заміщення перевізника. На конкурс подали заяви два кандидати: один — той же перевізник, що відмовився здійснювати перевезення по ціні 5 грн, інший – згідний на таку умову. Розуміючи неприйнятність подальшого підняття тарифу для збаражан, комісія відхилила кандидата, який не хотів здійснювати перевезення по ціні 5 грн.
Зараз рух на автобусних маршрутах відновлено, але кандидат, що програв, звернувся до суду. Мотивація позивача — незаконно не допустили до конкурсу. Справа зараз у Тернопільському суді, але, розуміючи всю проблематику, що існує у наших судах, можна розраховувати на будь-який варіант розвитку подій. Позиція міської ради – чітка і зрозуміла — перевізники мають виконувати свої послуги, причому якісно і за доступною ціною. При монополії на перевезення було можливим диктувати ціну та умови, але при появі конкуренції методи шантажу уже не діють.
– Відмовившись їздити, – висловлює свою думку Роман Напованець, – якось не логічно судитися та перешкоджати іншому перевізнику здійснювати дані послуги, але, мабуть, хтось переслідує політичні цілі, а не намагається запропонувати кращу якісь за прийнятною ціною! Усі повинні розуміти, що діяльність за принципом “що гірше – то краще” не має виправдань. При такому підході до справи можна знову залишитись без автобусних перевезень.

Поширити статтю:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *